27 juni 2015

Stackmora handelsträdgård

Jag blev så inspirerad och lycklig över att solen skiner idag så jag och mamma åkte till handelsträdgården i Stackmora för att köpa lite blommor. På vägen till stackmora åkte vi förbi en loppis och jag fyndade en 
LP-skiva till Rickard; The best of Queen.
Mamma skulle ha till någon blomlåda, en stor kruka på marken, ampel och väggkruka.

Själv var jag på jakt efter pelargoner och hibiskusblomma. Tyvärr fanns ingen hibiskus men jag hittade fyra fina pelargoner. Jag brukar fylla på med någon pelargon per år men de jag har nu är så fula så jag slog till med fyra nya och jag är jättenöjd!  
Köpte även smultronplantor så nu har vårt eget smultronställe så småningom på balkongen.

Årets pelargon 2015- Violino
(En ny sort av zonalpelargon från serien moonlight)

Will helm Langguth- herrgårdspelargon

Vancouver contental - stjärnpelargon

Red Pandora - tulpanpelargon

Smultronställe 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar