23 juni 2015

Strängnäs

Återbesök i Strängnäs idag. Jag fick göra en kontrollröntgen, träffa doktorn som opererade mig och som även träffade mig första gången jag besökte mottagningen och så fick jag en genomgång med sjukgymnasten som hav mig nya övningar och tipsade om lite vardagsträning.
Allt ser bra ut, både doktor och sjukgymnast var nöjda. Jag har kommit så långt jag kan under läkningstiden så nu är det bara att lägga in nästa växel och fortsätta med mina nya övningar, simma och vardagsträna. Löpning, fria vikter och maskiner på gymmet får vänta i tre månader till. Känns tråkigt att inte få träna mer men jag är nöjd med att jag kommer framåt och att det går så bra.


Efter vi var klara på ryggkliniken besökte vi hamnen och tog en glass, en kort promenad och en rad selfies, bjuder på en här. Har haft mamma med mig som sällskap idag, mysigt! Jag är så glad att jag har familj och vänner som hjälper och stöttar mig. Om allt går bra nu så ska jag inte på mer återbesök till Strängnäs och det känns väldigt skönt att efter en så lång kamp om att få hjälp, att ha fått hjälp och är på väg mot något bättre, är striden över. Nu kan jag koncentrera mig på att bygga upp mig igen.


Vi åkte förbi en loppis på vägen hem som vi stannade till vid och fyndade en födelsedagspresent, en tallrik till Aivie och ett sällskapsspel. Nästa stopp blir en matpaus innan vi är hemma i Mora igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar