27 november 2014

Spinal stenos

Jag måste säga att efter så många år med att stångas med detta landsting, oftast i form av vårdcentralen och även en gång ortopeden om min rygg känns det fruktansvärt härligt att det bara någon månad efter att landstinget skickade remissen till Strängnäs ryggklinik, redan har trillat in ett brev i brevlådan med en kallelse för undersökning den 22 december. I Falun hade jag fått vänta minst 4 månader så det här känns helt otroligt.

Såklart är jag nervös och lite orolig för om det blir operation så ska någon skära i min rygg och jag vet inte riktigt hur det blir efteråt då jag är särbo på veckorna.
Nu har jag ju verifierad spinal stenos i ländryggen efter den MRT som jag till slut fick från kvinnokliniken när jag sökte för något helt annat så det kan väl inte göra så mycket mer än att ta mig på allvar i Strängnäs men med tanke på att jag har haft ont så många år och tjatat mig blå om att få en MRT och jag har fått höra "du är för ung för att ha problem med ryggen, det är onödigt att göra en MRT för skulle man göra det på alla människor så skulle man hitta något fel på alla", "det är bara lumbago, du behöver träna" osv vilket för mig känns som att jag inte har blivit tagen på allvar av landstinget så är jag lite orolig över att få mötas av bedömningen att jag överdriver eller nåt sånt.

Jag är nervös inför en eventuell operation men också för att de ska säga att de inte vill/kan operera och min framtid ska fortsätta vara en dimma av smärtstillande och nedsatt livskvalité. Vill att tiden ska gå lite fortare så jag får åka iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar