2 april 2015

Operationsdagen

Kl 08.00 opererade de min rygg och allt gick jätte. Dagen har jag spenderat i uppvakningsrummet med en blodtrycksmätare som har tagit trycket med jämna mellanrum,  "plupp" på fingret som mäter saturationen, nål på vänster hand, nål på höger hand med till en början smärtstillande i droppform och efter det för vätska, en kateter, ett dränage och grimma för syrgas.
På fyra patienter har det idag varit två personal här och nu är det två personal på två patienter så de har verkligen haft tid att finnas och att hjälpa till och. Generös med smärtlindring är de också! På eftermiddagen fick jag en macka och saft men mellan varven av
Smärtlindring däckade jag så största delen av dagen har jag sovit. För en liten stund sen fick jag komma upp och stå, jätteskönt!
Operationen tog 3 Tim 40 minuter under vilken jag låg på mage så knäna är ömma men det röda är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar