1 april 2015

Strängnäs

I morse ringde väckarklockan 04.30 eftersom det var dags att gå upp och duscha, ska duscha en gång till idag och en gång i morgon bitti innan operationen. Mamma och Erik kom och hämtade upp mig 05.30 och de har förgyllt min dag med deras sällskap. Det har varit en lång dag eftersom jag var uppe så tidigt och mängden information jag har fått i dag är enorm känns det som. Jag har pratat med sköterskor, anestesi- läkaren, anestesisköterska, min doktor/operatör och en fysioterapeut. Den sistnämnda hade mycket information, däribland en del information som gör att det hela känns lite mer gruvsamt och en del av mig tänker "vad har jag gett mig in på!?" Efter operationen kommer jag att vara helt sjukskriven i ungefär 3 månader sen blir det ett återbesök hit. Själva benläkningen tar 6-8 mån men först om ett år kan jag utvärdera resultatet av min operation. Jag har redan fått lite läxa som lag ska börja med redan i kväll som har med träning för bålstabilitet att göra och eftersom jag har ett enda mål efter operationen, nämligen att komma i form, känns att träning superviktig just nu.
Efter mina övningar tänkte jag belöna mig själv med lite Bones och virkning Om jag kan hålla mig vaken, är galet trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar