23 juli 2015

Mål för året

Nu är jag riktigt trött på mig själv, nu är det verkligen dags att ta tag i saker och ting gällande mina kostvanor. När det gäller träningen har jag mina övningar från Strängnäs och jag får ju inte göra något annat än dessa, simma, cykla, promenera etc förens i oktober så det är bara att träna på. Däremot har jag ätit sedan ajg kom hem från Strängnäs, så mycket onyttigt, hela tiden, och det visar sig på vågen och både känns i kroppen och syns i spegeln, ingenting som känns bra på något vis, så nu är det verkligen skärpning!
Jag måste göra något åt mitt sockerberoende. En glass om vi är vid glassbåten t ex vill jag kunna unna mig men för i övrigt så finns det både goda och mer nyttiga saker att smaska på om man nu  vill det som t ex viktklubbs "veckans dessert"; fruktbitar med vit choklad på.  Morot/gurkstavar (med en dip till om man vill), fruktsallad, popcorn, physalis etc.

Jag har gått med i viktklubb igen, dels för att de har bra förslag på nyttiga måltider och "godsaker" och dels för deras matrecept som är goda. Jag har också gjort en lista med mål för året gällande mina matvanor, träningsrutiner och viktnedgång. Har dessutom skaffat mig en komma-i-form kompis så att vi kan försöka träna tillsammans och peppa varandra!


Mål för året

  • Ta tag i mitt sockerberoende
  • Simma/cykla en gång i veckan.
  • Promenera minst 3 ggr/vecka.
  • Komma i gång med löpningen igen (fr o m oktober)
  • Nå halva min målvikt
  • Träna på gym 2 ggr/vecka (fr o m oktober)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar