12 oktober 2015

Batman

I fredags när jag kom ut till Batman möttes jag av en väldigt tunn, smutsig, rädd och kraftlös liten kaninkille. Jag märkte tidigare under veckan att han inte hade ätit pellets men tänkte att eftersom jag lägger in hö så att det alltid finns i buren att han har väl ätit det. Jag har under en period också märkt att han har börjat magra ur men han har ändå varit pigg men i fredags mådde han riktigt dåligt. Jag tog in honom och så att han jag skulle kunna ha koll på honom och så började jag stödmata honom med vatten i spruta och mjölkersättning i flaska, något som han åt med god aptit i min famn. Han har legat mycket i min famn i helgen, fått ett bad eftersom han har haft så lite kraft så han inte har orkat tvätta sig och sakta men säkert har jag sett hur krafterna börjar komma tillbaka så smått. I går kväll satt han faktiskt och åt hö helt på egen hand och drack vatten ur sin flaska. Han hoppade även ur sin bur ut på golvet av egen kraft och såg sig omkring lite så det går åt rätt håll.
Vi misstänker att han har blivit skrämd av skator som vi har sett sitta ute på balkongräcker och slutat äta nog länge för att få problem med magen. Nu har han blivit innekanin i stället och förhoppningsvis behöver han aldrig mer må så dåligt och vara så rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar