17 oktober 2015

Helsingfors

Under natten lade båten till i Helsingfors och efter frukost på båtens café begav vi oss in till Helsingfors centrum där vi gick i lite affärer, fikade och tog en tur med en hop on hop off buss som tog oss med på en färd runt i Helsingfors. Vi hade hörlurar på oss som berättade om det vi såg och Helsingfors historia.  Bussen stannade vid en skulptur som bestod av 600 rör, svetsade och målade och sammanfogade ett efter ett. Det är en skulptur som jag tyckte väldigt mycket om och den är gjord till ära för någon jag inte kommer ihåg vad han hette av någon jag inte kommer ihåg vad hon hette.
Väl ombord på båten igen fick jag migrän som vi lyckades stoppa så att jag kunde vara uppe och gå och äta middag. Vi åt samma buffé igen och det var lika gott idag. Efter middagen gick vi till taxfree shopen och handlade det vi skulle sen gick vi och satte oss i samma bar som i går en stund innan vi tog en tidig kväll och kröp i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar