29 november 2015

Första advent

I dag på morgonen fick jag sovmorgon. Min kära make väckte mig genom dofterna av nybryggt kaffe, baguette med hemmagjord kycklingröra med curry. I takets ljuskrona brann tre tända ljus och bredvid sängen lyste adventsljusstakens första ljus. I från datorn som stod i sängens fotända kom tonerna från Carolas "nu tändas tusen juleljus" och under mitt täcke låg en kall liten Aivie och sjöng med sin ljusa klara röst. Rickard satte sig bredvid oss och tillsammans åt vi frukost på sängen och lyssnade på julmusik. En helt fantastiskt morgon från en helt fantastisk make och underbar dotter.





På eftermiddagen åkte jag och Aivie till Våmhus hem till pappa och Karin. Vi gick på en mysig liten julmarknad där det fanns jättemycket fint hantverk och så fiskade Aivie  fiskdamm. I fiskdamm fick Aivie ett litet paket som hon öppnade när vi kom hem till pappa och Karin igen. Aivie hjälpte till att göra maten som var fisk i ugnen med bl a svarta oliver. Till efterätt åt vi blåbärspaj med ett täcke av hackad mandel och lite glass till det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar